Na konci března letošního roku se stal 4camping většinovým vlastníkem českého výrobce outdoorového vybavení High Point. Touto akvizicí chce pomoci prémiové značce ze Sušice s online prodejem oblečení, které nosí například i Horská služba nebo známý český horolezec Radek Jaroš.
“Chceme s High Pointem navázat na dlouholetou tradici kvality, ale i obnovit základy zdravé a fungující firmy. Dostat ji zpět na vrchol nejen českého outdooru a využít lokální výrobu kvalitního vybavení pro další rozvoj našich značek” říká Jaroslav Skalka, spolumajitel 4camping.
Velký návrat po těžkých časech
Český e-shop 4camping za poslední rok vyrostl na téměř miliardový obrat. Daří se jim jak v expanzi do nových zemí, tak ve vlastní výrobě, kdy značky jako Zulu, Warg, MOOA tvoří téměř 20 % tržeb napříč Evropou.
Značka High point se v posledních letech potýkala s obtížemi. Proto na konci léta 2024 oslovila největší český outdoorový e-shop s žádostí o pomoc a návrhem na spojení sil. Výsledkem je většinový podíl 73 % pro 4camping.
“Akvizice je dalším logickým krokem ve strategickém rozvoji naší vlastní výroby a zároveň příležitostí rozšířit sortiment. High Point vyrábí špičkové produkty, kterým důvěřují i profesionálové z Horské služby, Policie ČR nebo horolezec Radek Jaroš, který s jejich vybavením zdolal všechny osmitisícovky. My ve 4camping víme, co zákazníci chtějí, kolik jsou ochotni za to zaplatit, a zároveň máme dnes již opravdu silný zásah napříč trhy a umíme je oslovit nejen v Česku. Spojením sil stavíme na těch nejsilnějších stránkách obou firem,” říká Jaroslav Skalka, spolumajitel 4camping.
Tradiční výroba ze Sušice
High point – SPORT SCHWARTZKOPF s.r.o. šije outdoorové oblečení v Sušici, nedaleko Šumavy. Jejich historie sahá až do roku 1830, kdy byla v Sušici rozvinuta kožedělná výroba. Firma se již od počátků soustředí především na kvalitu v těch nejnáročnějších podmínkách.
“Vzhledem k tragickým událostem, které přetrhly generační línii, jsme hledali někoho, kdo má nápady, úctu k tradici a spoustu sil pokračovat v dalším rozvoji značky, na jejímž budování jsme pracovali dlouhá desetiletí. Investora, který bude mít dostatečnou znalost outdoorového trhu a vizi budoucího rozvoje nejen své značky, ale také značky High Point,” doplňují Zikmund a Ilona Schwarzkopfovi, zakladatelé společnosti SPORT SCHWARTZKOPF s.r.o.
“Další směr pro High Point je v rozšíření portfolia produktů i využití podpory distribuční sítě 4camping. Ze zkušenosti víme, že kvalitní české výrobky mají potenciál uspět i v Evropě. Máme u nás opravdu silnou outdoorovou tradici i kulturu a vidíme dost důkazů toho, že poptávka po kvalitním českém vybavení do přírody ve světě existuje,” uzavírá Ondřej Žák, CEO skupiny 4camping.
4camping.cz je největší český outdoorový e-shop působící dnes již ve 14 zemích Evropy. S více než 30 výdejnami v Česku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku umožňuje rychlé doručení i možnost si zboží před nákupem prohlédnout a vyzkoušet.