- Angry Beards dosáhli v roce 2024 tržeb 234,4 milionů korun a EBITDA marži přes 15 %
- Vsadili na betonování základů – nové ERP, sídlo, značku i celkovou procesní optimalizaci.
- To všechno proto, aby třebíčské značky Angry Beards, Busy B a Calm B měly volnou cestu k dosažení plánovaného obratu do roku 2030 na úrovni jedné miliardy korun.
Třebíčská firma stojící za značkami kosmetiky Angry Beards, Busy B a nově i spodního prádla Calm B za rok 2024 vygenerovala téměř čtvrt miliardy obratu. Pokus o pokoření rekordní mety se naštvaní vousáči rozhodli posunout v čase a místo toho se minulý rok plně soustředili na betonování základů pro další, mnohem razantnější růst. Nasazení nového ERP systému Microsoft Dynamics 365 Business Central, stěhování skladu i obchodu do vlastních velkorysých prostor za 130 milionů korun, procesní vylepšení i představení nové značky Calm B. To všechno jsou kroky, které mají firmu dovést k jedné miliardě tržeb už v roce 2030.
„Před rokem jsem tvrdil, že zakotvíme vysoko nad čtvrt miliardou. Byznys je ale jako pořádné erpégéčko – člověk někdy musí útok na hlavního bosse odložit a ještě chvíli poctivě expit. Celá firma proto rok 2024 věnovala přípravě na fičák, který v následujících šesti letech hodláme rozjet,“ vysvětluje Tomáš Čech, zakladatel Angry Beards. Jeho firma letos oslavila teprve sedmileté výročí a řada historicky neřešených oblastí ji citelně brzdila.
Letos v srpnu došlo k sestěhování celé firmy do budovy bývalé pekárny nad Třebíčí. Ve dvou fázích se v kompletně zrekonstruovaném sídle zabydlely nejprve sklad a expedice, o pět měsíců později i zbytek firmy. „Celková investice přesahuje v tuto chvíli hodnotu 130 milionů korun. Museli jsme tento krok udělat, abychom mohli začít posilovat tým, zvyšovat skladové zásoby, modernizovat skladové řešení a případně začlenit i vlastní výrobní linku. Do roku 2030 si jdeme pro miliardu a bez toho by to nešlo,“ poodkrývá Čech důvody pro velké rozhodnutí.
Aby novinek nebylo málo, Angry Beards do portfolia minulý rok přidali samostatnou značku pánského spodního prádla Calm B. Boxerky se speciálním „držákem na nádobíčko“ dříve prodávali spolu s kosmetikou, nicméně se těšily takové oblibě, že si jako produktová kategorie vysloužily samostatný brand. Calm B nabízí volné trenky i boxerky v několika barvách, vždy s důrazem na pohodlí mužů a ničím nerušený zen.
Angry Beards přes značnou investici do nového sídla a představení třetí značky dokázali ziskovost udržet i v roce 2024 vysoko. „EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní a odpisů) za minulý rok dosáhla téměř 37 milionů Kč, marže v poměru k tržbám tedy zůstala nad 15 procenty. Na výsledky fiskálního roku si ještě musíme počkat, jelikož od roku 2025 najíždíme na fiskál březen–únor,“ doplňuje finanční pohled Jan Trval, který firmu z křesla CEO řídí druhým rokem. Loňské tržby na finálních 234,4 milionů korun vyhnal především masivní zájem o dámskou značku kosmetiky Busy B.
Betonování základů v dalších oblastech se pak dotklo prakticky celé firmy. V oblasti IT došlo k nasazení nového ERP systému Microsoft Dynamics 365 Business Central, který firma implementovala v bleskovém 9měsíčním sprintu. Projektové řízení prošlo restartem a celý tým zažívá změnu mindsetu – projekty, které nezapadají do strategie firmy, jsou nemilosrdně škrtány v jakékoli fázi. Historicky oddělené části firmy, mezi kterými opakovaně vznikaly problematické situace, spojila nově vytvořená pozice CCO (Chief Commercial Officer = komerční ředitel). Obsadil ji dosavadní šéf IT Jakub Ryšavý, který bude v nové roli řídit veškeré D2C a B2B obchodní aktivity, včetně rozvoje zahraničních trhů.
„Mantrou roku 2025 je růst. Chceme se vrátit ke dvoucifernému meziročnímu tempu růstu a navýšit EBITDA marži. K tomu nám pomůže optimalizace sortimentu, technologické inovace prodejního procesu, produktové novinky všech značek a spuštění prodeje v Rumunsku na přelomu druhého a třetího čtvrtletí tohoto roku. Cílem je obratově přesáhnout 280 milionů a do roku 2030 pak miliardu korun,“ poodkrývá další plány Trval.
Už na začátku roku Angry Beards oznámili akvizici českého výrobce kosmetiky s 90letou tradicí Aromatica, který sídlí ve Šlapanicích nedaleko Brna, kde vyrábí vlastní certifikovanou přírodní kosmetiku, bylinné extrakty a šlehaná másla. Tento krok má naštvaným vousáčům otevřít dveře k vlastní výrobě a ještě hlubšímu naplnění vize D2C, tedy obchodního modelu pokrývajícího vše od výroby před distribuci až po prodej koncovým zákazníkům napřímo, zcela bez prostředníků, přeprodejců či tržišť. Samotnou Aromaticu pak Angry Beards přislíbili s pomocí zkušeností z D2C e-commerce dále rozvíjet v původním směru.
Nekompromisní značka kosmetiky pro chlapy Angry Beardsna český trh vlítla jako dělová koule už v roce 2017. Celý cirkus založil Tomáš Čech, srdcem i duší třebíčský patriot, dnes firmu tvoří téměř stovka podobně naladěných šílenců. V roce 2024 se obratově přiblížili na dostřel metě 250 milionů korun. Tisíce spokojených recenzí sklízejí engrybírdí výrobky na vousy, vlasy i kule, fenoménem mezi dárky je potom sada intimní kosmetiky obsahující sportovní lubrikant, deodorant a boxerky s držákem „nádobíčka“. Angry Beards se nebojí upřímného marketingu a svým zákazníkům od prvního momentu zásadně tykají. V roce 2023 světlo světa spatřila také sesterská značka kosmetiky pro dámy s názvem Busy B a v roce 2024 i značka spodního prádla pro chlapy Calm B.