Netflix (NFLX.US) a Disney (DIS.US) se mohou pochlubit silnými výsledky sledovanosti u velkých zápasů během sváteční sezóny na americkém trhu. Průměrná sledovanost každého zápasu NBA vysílaného 25. prosince dosáhla přibližně 5,25 milionu diváků, přičemž nejvyšší sledovanost měl zápas mezi Los Angeles Lakers a Golden State Warriors, který dosáhl maxima 8,32 milionu fanoušků. Tento výsledek vytvořil rekord sledovanosti za posledních pět let.
Pro Disney je to velmi pozitivní zpráva vzhledem k expozici společnosti na tomto trhu prostřednictvím kanálů ESPN. Díky vysílacím právům na NBA zaznamenal Disney letos 4% nárůst sledovanosti a statistiky sváteční sezóny ukazují 84% nárůst zájmu o sporty na platformě oproti loňskému roku.
Netflix také dosáhl úspěchu ve svém sportovním segmentu. Průměrná sledovanost dvou zápasů NFL během Vánoc činila téměř 25 milionů, přičemž zápas mezi Baltimore Ravens a Houston Texans dosáhl maxima 27 milionů diváků, což stanovilo rekord v historii streamování NFL.
Obě společnosti rozšiřují svou expozici na sportovním trhu a mění tradiční formát streamovacích platforem, které byly dříve spojovány především s filmy, seriály a dokumentárními produkcemi. Vzhledem k letošním úspěchům ve sportovním segmentu (včetně zápasu Jake Paul vs. Mike Tyson a zápasů NFL) můžeme očekávat, že tyto společnosti dále zvýší svou angažovanost v této oblasti zábavy.
!–cleared–>